Behandelplan

 Behandelplan

Vandaag nam ik een eerste stap in de behandeling: ik ben begonnen met het nemen van bloedverdunners. Omdat het onderhoudsproduct dat ik zal krijgen, embolen kan veroorzaken, en ik voor de vorige diagnose behandeld ben geweest voor longembolen, is het risico bij mij dus groter dat ik ook nu weer embolen zal ontwikkelen. Daarom moet ik dus preventief deze bloedverdunners nemen.

De 'echte' behandeling start vrijdag 16 juli. Een beetje raar, de laatste chemo die ik kreeg in 2017, was op 24 juli. Alsof het zo moest zijn, precies ongeveer 4 jaar na datum...

Vanaf dan zijn we vertrokken voor 3 kuren: vrijdag nummer 1 een grote chemo (met de 3 producten), vrijdag nummer 2 een kleine chemo (met slechts 1 product), vrijdag nummer 3 niets. En dit 3 keer na elkaar. Daarna een MRI en opnieuw 3 kuren.

Ik verwacht dat de weekends na een grote chemo niet veel soeps zullen zijn, maar dat ik tussendoor wel de energie zal hebben om leuke dingen te doen. Vingers kruisen!

Ik moet wel zeggen dat ik een beetje ontgoocheld ben in de eerste administratieve kennismaking met Leuven: vorige vrijdag (in de voormiddag) lieten ze me weten dat ze me zouden inplannen, en dat ze me zouden opbellen eens ik ingepland stond, en dat ze de dag van de start van de chemo ook via de post zouden opsturen. Mensen die mij kennen weten dat ik nogal een ongeduldige ben... Dus toen ik vrijdag niets meer had gehoord, was ik al wat ontgoocheld: weer een weekend wachten vooraleer we weten wanneer ik kan starten. Maandag besloot ik dan dat ik zelf maar eens zou bellen om te horen wanneer ik kon starten. Welk telefoonnummer ik moest bellen, was niet heel duidelijk. Dus na een paar omwegen (waarbij nog iemand zei 'je zal het via de post ontvangen), en veel wachten aan de telefoon (want ik was niet tevreden met het antwoord 'je zal iets via de post ontvangen'), kreeg ik toch de juiste persoon aan de lijn. Zij wist me te vertellen dat ik nog niet ingepland stond, en dat het goed was dat ik belde, omdat de 'aanvraag voor de start van de chemo', op een nogal rare plaats stond. Huh, nog niemand van de dagzaal had de aanvraag dus al gezien? Gelukkig belde ik dus, en hadden ze een plekje op vrijdagochtend om 8.20u. 

Vanaf dan zal ik dus vooral veel ondergaan...

Reacties

  1. Hey Katrien,
    heb heel je blog in één keer doorgelezen, ben net terug uit vakantie...heel ontroerend..
    Wat een duidelijk, helder en kwetsbaar verslag, en wat een moed moet daarvoor nodig zijn om dat allemaal ‘op papier’ te zetten..Ga heel hard duimen dat vandaag (je eerste chemo) rustig verloopt en zo ook de komende behandelingen. Vele groeten en sterkte, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Slecht nieuws (update)

Nieuwe behandeling (update)

Pijnmedicatie