Het verdict

Het verdict

Ik ga het kort houden voor vandaag. We kregen opnieuw een zware klop van de hamer. Het slechts mogelijke nieuws werd ons verteld:

  • Genezen is niet meer mogelijk (maar dat wisten we al), alleen onder controle houden
  • De kanker zit te veel verankerd aan buikvlies / darmen, waardoor operatie niet mogelijk is
  • Oh ja, die schildklier, daar maken we ons geen zorgen over. Echt niet? Nee? Of euhm. Oh ja. Dat is ook kanker. Een andere kanker. Schildklierkanker. 
Bam! Weer een zware klop van de hamer!

Wat nu?
  • We starten met chemo (volgende week of de week erna) - ongeveer dezelfde chemo die ons in Brussel werd voorgesteld, inclusief een onderhoudsproduct Avastin
  • Na 3 kuren wordt een nieuwe MRI genomen van het hele lichaam, om te zien of het letsel kleiner is geworden
  • Daarna volgen weer 3 kuren
  • Na deze chemobehandeling, wordt de schildklier verwijderd.
De prognose van de schilklierkanker is in ieder geval goed, heel goed. Dus op zich een detail in het hele proces. 

Maar doordat ik nu belast ben met 2 kankers, kan ik niet meer in de studie stappen. Nooit meer in een studie stappen. De medicatie die me zo goed geholpen heeft de afgelopen 4 jaar, zal ik dus ook niet krijgen. We zullen het moeten doen met een ander product, een product dat veel vieze bijwerkingen kan hebben, maar daar wil ik liever niet aan denken, en ik wil er vanuit gaan dat ik die zwaarste bijwerking niet zal krijgen.

Brecht en ik zijn enorm aangedaan en emotioneel. En we beseffen dat het een zeer zware strijd wordt. Geen idee hoe dit zal aflopen. Alleen hopen dat het relatief goed komt?

En hopen dat onze lieve zoon Eppo, die het al zo moeilijk heeft (verlatingsangst), dit ook goed zal doorstaan...

Ondertussen, tussen de chemo's en de behandelingen door, zal ik toch nog opnieuw proberen doen wat ik de afgelopen 4 jaar heb gedaan: leven, genieten van de mooie momenten met Brecht en Eppo, met mijn familie, en met vrienden en vriendinnen. Het zal met ups en downs zijn, maar we hopen dat ik binnen een tweetal jaar, misschien opnieuw feest zal kunnen vieren: voor mijn 45e verjaardag?

En mijn blog zal ik nu en dan eens aanvullen. Hopelijk met vooral positief en hoopgevend nieuws...


Reacties

  1. Véél sterkte super Katrien, je kan écht tegen de kanker vechten. Je bent super sterk en positief, en jouw hele groep van vrienden we geloven dat je zal zeker en vast snel genezen.
    I believe in you, your strength, your positive mindset, your fighter body & soul, and your never giving up personality.
    Yes, I firmly confirm you we will party your 45th huge BD party.
    Dikke knuffel van ons 2. Bram & Almu

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Slecht nieuws (update)

Nieuwe behandeling (update)

Pijnmedicatie