Kuur 2

 Kuur 2



Kuur 2 is gestart en dat heb ik geweten. In mijn vorige post liet ik weten dat ik een shot kreeg voor het boosten van de witte bloedcellen... Die shot heeft zijn werk gedaan, met de nodige bijwerkingen: zaterdag hele dag helse rugpijnen (inclusief 's nachts), zondag hele dag overal spierpijn en hoofdpijn. Op maandag voelde ik me zo fris als een hoentje, klaar om naar Leuven te vertrekken voor de start van sessie 1 van kuur 2.

Brecht stond in voor Eppo - moest hem naar het kampje brengen, terug ophalen en 's avonds naar de zwemles brengen.  

Ik had een 'chauffeur' geregeld, die naar Leuven reed voor het werk, me afzette in Leuven, en me na de chemobehandeling weer kwam oppikken aan het ziekenhuis en weer netjes thuis afleverde (dankjewel!).

Brecht kwam ongeveer op hetzelfde moment als ik thuis met Eppo: die had hoofdpijn en koorts... Dus geen zwemles. Maar een afspraak bij de dokter voor een fameuse covidtest. Met het nodige drama kon de stok in zijn neus; achteraf bleek de test negatief, gelukkig maar. En na één dagje thuis uitzieken (mama én zoon uitzieken dus) kon hij alweer op kampje. 

Ik moet wel zeggen dat ik met de huidige berichtgevingen over corona toch wel wat minder gerust ben: de delta-variant zou dan toch meer kwetsbare mensen treffen, en momenteel bevind ik me wel in de groep van de meer kwetsbare mensen: door de chemo gaat mijn immuniteit ook wel naar beneden. Moet ik daar nu echt weer mee inzitten? Of kan ik dat toch een beetje lossen, want ik ben toch 2 keer gevaccineerd? Die derde prik: zal dat ook voor mij zijn dan? Of wat? En binnenkort gaat Eppo naar school. Zal ik dan extra voorzichtig moeten zijn? Allemaal vragen waar ik nu geen antwoord op heb...

Ik zei dat ik het geweten heb dat ik met kuur 2 ben gestart: na sessie 1 heb ik me een hele week niet zo super heb gevoeld: ik had precies de hele week wat last van 'iets in mijn maag', of 'vermoeidheid', of of... Alé, niet super in ieder geval. Zaterdag was wel ok, toen gingen we even naar zee en sliepen we in Diksmuide; en zondag was de beste dag (met heel veel bezoekjes, onder andere een spontane aperitief-en pizza-avond bij vrienden). Maar dan mocht ik maandag alweer terug voor sessie 2 van kuur 2. Dus echt veel tijd om te genieten van een 'goeie periode' had ik niet. Maandag (gisteren) kreeg ik dus opnieuw chemo (met Brecht als chauffeur dit keer, Eppo is op vakantie bij zijn grootouders). Na die chemo was ik echt niet goed, mijn lijf voelde zwaar, ik had hoofdpijn, totaal geen eetlust, alleen maar zin om te liggen. En vandaag is het ook geen vette (wel beter dan gisteren, maar kan toch beter). Ik hoop dat ik snel beter ben, en dat ik toch wat kan genieten dan van een paar goeie dagen. Volgende kuur start pas op 1 september, dus ik heb wat rust nu!

En plannen voor de komende chemovrije weken: mijn kleine neefje wordt gedoopt, ik ga meedoen aan een tennistoernooi (zal wel na de eerste wedstrijd eruit liggen, maar alé, is voor de fun), en we gaan een weekendje naar zee. Allemaal dingen om naar uit te kijken, dat ik maar gauw even niets meer voel van die verdomde chemobehandeling!

Zoals ik in mijn vorige post heb aangegeven, begon mijn haar fameus uit te vallen. Daarom besloot ik de schaar erin te laten zetten, en is er nu een heel stuk af. En dit is het resultaat:



Reacties

  1. Blijven schrijven Katrien, en veel sterkte, vooral op de zwaarste momenten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Alexandra. En je ziet, je hebt me aangemoedigd om weer te schrijven, een nieuwe post staat klaar... Soms 'gebeurt' er niet zoveel, dus is er niet zoveel te schrijven, vandaar de tussenpauzes...

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Slecht nieuws (update)

Nieuwe behandeling (update)

Pijnmedicatie