Geen radioactieve behandeling

Geen radioactieve behandeling


Zoals de titel zegt: er is geen radioactieve behandeling nodig van mijn schildklier (die er niet meer is).

Op vrijdag 24 december ging ik alleen (!) naar het UZ Leuven voor de bespreking van het resultaat van de analyse van de schildklier.

Alleen ja. Brecht kreeg op donderdag zijn boostervaccin, en was op vrijdag zo ziek als een hond (zoiets met misselijkheid en flauwvallen en zo 🙄). Dus hij kon niet mee naar Leuven. En ging ik alleen...

Gelukkig was er eens 'goed' nieuws. Na analyse hebben ze niets van kanker in de schildklier gevonden. Ze hebben een gewone analyse gedaan en een DNA-analyse en hebben niets gevonden... Dus ook geen radioactieve behandeling nodig.

Maar huh, hoe kan dat nu? De pet-scan en punctie wezen toch op een kanker, waardoor mijn schildklier eruit moest? Mja, blijkbaar zijn die analyses niet 100% accuraat en zit daar een redelijke foutenmarge op... Alleen als de schildklier eruit is en ze die kunnen onderzoeken, kunnen ze 100% zeker zijn van het resultaat...

Maar wat was het dan wel? Volgens de dokter een voorstadium van kanker.

Maar dan komen er toch wat vragen naar boven: Moest die schildklier er dan wel uit? En had ik dan toch niet kunnen instappen in die klinische studie? Allemaal vragen die nu door mijn hoofd spoken.

Maar alé. Door het nieuws heb ik toch kunnen genieten van een iets zorgelozere kerstavond (Brecht was tegen de avond beter) en kerstdag. En zal ik morgen het oude jaar op een fijne manier kunnen afsluiten en het nieuwe jaar vol nieuwe moed kunnen aanvatten. 

Dan gaan we nog een paar dagen naar zee, vooraleer ik start met de nabehandeling van die andere kanker, op 10 januari. En dan nog een kleine maand aansterken om dan op 1 februari terug te beginnen werken. Dat is het plan... En ik hoop in 2022 iets meer van de wereld te zien dan in 2021...!

Aan iedereen een gelukkig en gezond 2022 gewenst!




Reacties

  1. Katrien, ik lees eindelijk wat goed nieuws en ben blij voor jou. Denken 'wat als' heeft geen zin, probeer het niet te veel te doen en het positieve te blijven zoeken. Stap voor stap, en hopelijk inderdaad weer iets meer ruimte volgend jaar om wat van de wereld te zien en met je gezin te genieten. We gaan snel een koffietje drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, ja, 'wat als' heeft idd niet veel zin. Kunnen enkel vooruit kijken. Dat koffietje is geregeld. En ik zou zo graag de draad weer oppikken bij de tennis, maar dat is niet voor direct... Maar in de zomer wil ik er weer staan!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Slecht nieuws (update)

Nieuwe behandeling (update)

Pijnmedicatie