Positief

 Positief 


Een titel die je als (trouwe) lezer wellicht niet had verwacht... Maar ik heb besloten om vanaf nu positief te zijn. Hoop te hebben. Geloven dat het kan. Geloven dat de medicatie zal werken (zelfs zonder pilletjes). Geloven dat ik hier nog wel een hele tijd zal rondlopen 😉

Ik ben ondertussen begonnen met mediteren. En in die meditaties wil ik mijn geest doen geloven dat alles ok is, dat het goed komt. En als mijn geest het gelooft, zal mijn lichaam volgen. Dus vanaf nu zal je geconfronteerd worden met een positieve(re) Katrien. Of toch: dat is wat ik ga proberen!

In ieder geval: op dit ogenblik heb ik een derde keer chemo gehad. De eerste reeks van 3 weken chemo is achter de rug. En ik moet zeggen 'het valt best mee'. Het valt veel beter mee dat ik gevreesd had. Ik had gedacht dat ik toch wel erg misselijk zou zijn, of mottig, last van de maag en darmen, enzovoort. En dit tot ergens tegen het weekend aan, zodat ik toch een degelijk weekend zou hebben . Wel: het is niet zo. De dag van de behandeling kom ik moe en vrij mottig thuis. Maar 's avonds kan ik alweer goed eten. En dan op dinsdag ben ik nog niet 100%, maar op woensdag lijkt het dat alles weer 'normaal' is. Dus dat maakt dat ik veel meer dagen heb dat ik kan doen waar ik zin in heb: gaan tennissen, gaan lunchen, fietstochtje maken, enzovoort...

En ook: op vakantie gaan. Donderdag zijn we op vakantie vertrokken, omdat ik volgende week de 'chemovrije' week heb. Even alles loslaten in het Zwarte Woud, vooraleer ik weer start aan een reeks van 3 maandagen na elkaar chemo. En dan duimen dat ik er weer zo vlot doorfiets...

Volgende scan is op 21 augustus, ik wil geloven dat alles dan weer wat beter zal zijn. Maar voor die datum gaan we nog eens een paar dagen op reis, Frankrijk en Parijs, iets waar Eppo enorm hard naar uitkijkt, en er zelfs op deze reis niet over kan zwijgen... Want dan wordt hij 10, en zal hij Parijs zien! Van op de top van de Eiffeltoren! Maar laat hem nu nog maar even 9 zijn, en laten we eerst nog even heel hard genieten van deze reis. Wat we ook doen!

Enkele sfeerbeelden van onze reis







Reacties

Populaire posts van deze blog

Slecht nieuws (update)

Nieuwe behandeling (update)

Pijnmedicatie