Immuuntherapie - sessie 2

 Immuuntherapie - sessie 2



Ze hadden me gezegd dat de bijwerkingen zouden minderen na de eerste sessie. Tot nu toe heb ik daar niet veel van gemerkt. De koorts was wel wat lager (max. 39 graden) en minder langdurig, maar de misselijkheid was erger. De pijn was ook vergelijkbaar. Dus ja...

Wel dankbaar dat ik pas op maandagochtend naar het ziekenhuis moest vertrekken. Zo konden we zondag volop genieten van de zondag en van ons gezin. Maandagochtend 6u opstaan, om de trein op tijd te halen, deed wel wat pijn. Maar alles beter dan al op zondagavond binnen te moeten!

Rond 12u op maandag werd de therapie opgestart, opnieuw over een periode van 4 uur kreeg ik het product toegediend. De koorts begon al voordat het product er volledig in zat, maar ging wel minder hoog (tot 39 graden), dat is al iets. De nacht was vrij ok, maar toen begon het: misselijkheid en braken troef. En op dinsdag om 12u werd opnieuw een deel therapie toegediend, terwijl ik al zo misselijk was! Wat een hel. Alles wat ik binnenkreeg die dag, kwam er gelijk ook weer uit. Tot de Fanta toe. Woensdag was het gelukkig beter, en woensdagavond kwamen Brecht en Eppo op bezoek én mocht ik mee naar huis! Jeej 🙂

Hoewel, toen ik thuiskwam had ik wel wat twijfel of ik niet beter in ziekenhuis was gebleven. Ik had veel pijn en kon me in bed geen  houding vinden (een ziekenhuisbed kan je zo goed hoger zetten en zo)... Ook was ik, opnieuw, verkouden. Dus veel slaap zat er niet in. Donderdag rusten, vrijdag rustig aan, en zaterdag/zondag gelukkig vrij ok waardoor ik toch wel wat fijne dingen heb kunnen doen! Onder andere een escape room en een etentje met Brecht, mijn zus, mijn broer en mijn schoonzus. Het was een fijne avond!

Maar het is zwaar, echt zwaar. Vooral fysiek, waardoor ik het dan mentaal ook moeilijk heb. Bij thuiskomst vraag ik me telkens af 'ga ik dit wel volhouden', ik kan precies niet verder kijken dan hoe het nu is. Ook geloven dat het zal beteren is moeilijk, vooral omdat momenteel de dosissen enkel maar verhoogd worden. Ik heb al veel therapieën achter de rug, maar dit is toch veruit het zwaarste wat ik al gehad heb. En niet alleen ik lijd eronder, ik zie ook hoe mijn gezinsleden 'struggelen'. 

Ik zit hier nu weer in het ziekenhuis voor de start van sessie 3. Deze morgen heel vroeg opgestaan, Brecht en Eppo hebben me uitgezwaaid. En ik wacht met een bang hartje op de start van de toediening, denkende 'gaat mijn lichaam dit wel aankunnen, met die fel verhoogde dosis?'. Ga ik dit wel volhouden? Alleen al denken aan wat zal komen maakt me misselijk. Of misschien moet ik stoppen met denken? Soit, ik moet erdoor. Geen alternatief, helaas. Dus we gaan er weer voor...

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Slecht nieuws (update)

Nieuwe behandeling (update)

Pijnmedicatie